DIT GELDT NATUURLIJK NIET VOOR JOU...
dat weet ik....



maar toch wil ik je bewustzijn even triggeren... omdat dit soms in een klein hoekje kan zitten...



Deze week belde er een mevrouw ( geen klant van jou)
die op zoek was naar een salon bij haar in de buurt die met ons product werkt.



Zij vertelde over haar ervaring bij een collega nagelstylist ...



- die het op dit moment misschien wel heel erg druk heeft, net als jij.
- die normaal haar zaakjes ook goed op orde heeft, beter dan nu het geval is ...
- of misschien ziet ze het niet meer ?



ik weet natuurlijk niet hoe of wat er is gebeurd ,
want ik heb 't niet gezien en ik ken die collega niet.
Dat is ook helemaal niet belangrijk



Maar ik zie het als een verhaal van een klant die haar ervaring deelt met anderen
en een inkijkje geeft hoe zij haar bezoek aan een salon heeft beleefd.



Daarom wil ik het met jou delen.



Deze klant was op zoek naar een nagelstyliste,
is gaan googlen, is op een website terecht gekomen en heeft een afspraak gemaakt.



"Die website zag er ontzettend mooi uit," vertelde ze....
"maar toen ik er kwam daalde mijn enthousiasme minstens 10 graden...



Ze heeft de behandeling laten doen, maar ....
ze is nooit meer teruggegaan



En nogmaals dit is niet om met een beschuldigend vingertje te wijzen...
ik weet niet wat er gebeurd is....



Laat ik je daarom eerst mijn verhaal vertellen over ons medicijnkastje...
( wat ik eigenlijk misschien beter niet kan doen...
want jij denkt natuurlijk dat ik alles onder controle heb ;) )




Op een gegeven moment had ik besloten
dat we het één en ander op moesten gaan knappen in de badkamer...
het medicijnkastje vond ik een doorn in het oog, dus die moest er uit.



Maar het duurde maar ... ( of was ik gewoon te ongeduldig?)



Ik dacht dat moeten we een beetje versnellen,
dus ik had de deurtjes er al afgesloopt...
en het is dat het met elektriciteit te maken had anders was alles allang verdwenen...
( want ik was helemaal in de mood)

maar van elektriciteit blijf ik af.



Dus we zitten met een half gesloopt kastje...
met de bedoeling dat we er ons zooo aan zouden gaan ergeren
dat er snel een oplossing voor zou komen...



Het heeft er heel lang zo haveloos bij gehangen...bloos...
want je ziet het op een gegeven moment niet meer...
je raakt aan het beeld gewend...

"OH ja dat moeten we ook nog doen".... en je gaat gewoon verder

Wat eerst heel belangrijk voor me was … verslofte.

Misschien heb je het zelf ook wel eens met iets meegemaakt
en herken je het

Ik denk namelijk dat dit menselijk is …
( of probeer ik mezelf nu wat wijs te maken?)




Waarom vertel ik je dit?
Wat heeft mijn medicijnkastje nou met onze collega - nagelstyliste te maken?



Ik wil je laten zien dat je namelijk 'blind' kan worden voor je eigen omgeving...
je ziet het elke dag .... het wordt gewoon .. en daardoor zie je het niet meer écht

Het versloft.




Of het ook zo voor onze collega- nagelstyliste is weet ik natuurlijk niet...


misschien is het gewoon een momentopname geweest....
is ze er niet net niet aan toe gekomen ... vóór die klant kwam
't Kan allemaal.


maar



deze klant vertelde me dat het er niet schoon was, dat er allemaal stof lag...

Ze had door de mooie website hoge verwachtingen gekregen
maar ze werden niet waar gemaakt toen ze in de salon was.



Had onze collega nagelstyliste dan een lelijke website moeten hebben?
Nee, natuurlijk niet.



Maar ik wil alleen maar zeggen...



kijk eens door de ogen van je klant naar je salon...
aan de binnenkant én aan de buitenkant.




Maak eens een checklist en schrijf op wat moet gebeuren
en doe dit dan zo snel mogelijk of láát het doen.



Maak regelmatig een rondje door je zaak .. 't is belangrijk.
Plan het in je schema



Je ziet maar dat je er op afgerekend kan worden ....


Note: Ons medicijn kastjes- ‘probleem’ is natuurlijk op een gegeven moment opgelost
en ’t stofprobleem bij onze collega ook , daarvan ben ik overtuigd …



Om je op gang te helpen voor zo’n ‘ rondje door je zaak’ heb ik een checklist voor je gemaakt
die je hieronder kan downloaden.


Ik zeg niet dat deze compleet is, want dat is het niet, maar zie het als een leidraad
en ter inspiratie … terwijl jij je rondje loopt.




Liefs,
Lenette





>